Ostaa

Kun olet tehnyt tilauksen, sinun ja Rörfokuksen välillä tehdään ostosopimus. Vahvistus lähetetään tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Pidätämme oikeuden lopulliseen myyntiin ja pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus.

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, tarkista ensin, onko se tullut roskakoriin vai onko tilauksesi tyhjennetyssä sovelluksessa. Muussa tapauksessa on mahdollista lähettää sähköpostia osoitteeseen kundservice@rorfokus.se tarkistaaksesi tilauksen käsittelyn ja saadaksesi uuden vahvistuksen.

Hinnat

Hintamme ilmoitetaan arvonlisäverolla. Ostoskorissa näet kokonaishinnan, mukaan lukien maksut, arvonlisävero ja maksut. Pidätämme oikeuden tehdä tulostus- ja kirjoitusvirheitä sekä ilmeisesti virheellisiä hintoja.

Maksut

Verkkokaupassamme käytämme Svea Checkoutia. Svea hoitaa lauskutuksen, joten laskua ei sisälly pakettiin, mutta se lähetetään kotiisi erikseen. Jos tilaat puhelimen kautta joudut hyväksyyn linkin joka tulee Svean kautta. Kun linkki on hyväksytty ja täytetty silloin vasta  on tilaus tehty.

Palautukset

Tapauksissa, joissa hyvitykset ovat merkityksellisiä, tämä tehdään sinulle Svean kautta kassalla määrittämälläsi maksutapalla. Palautus suoritetaan muutaman päivän kuluessa siitä, kun hyvitys on päättynyt. Jos laskusi erääntyy ennen kuin meillä on aikaa maksaa takaisin, on tärkeää, että otat itse yhteyttä Sveaan jatkaaksesi tätä tai että maksat ennen eräpäivää. Rörfokus ei ole vastuussa laskujen erääntymisestä johtuvista muistutusmaksuista.

Kun palautus on jälleen varastossa ja tarkistettu, luomme hyvityksen. Tämä voi kestää 10–20 päivää vastaanottamisesta. Kun hyvitys on suoritettu kanssamme, ilmoitamme siitä Svealle, joka lähettää sinulle hyvityslaskun asiakkaana.

Lasku

Kun ostat laskua vastaan, saat Svealta hyvitetyn summan hyvityslaskun.

Näin palautat laskua vastaan.

Tilatun tuotteen: Kun palautus on jälleen varastossa ja tarkistettu, luomme hyvityksen. Tämä voi kestää 10–20 päivää vastaanottamisesta. Kun hyvitys on suoritettu kanssamme, ilmoitamme siitä Svealle, joka lähettää sinulle hyvityslaskun asiakkaana. Palautuksen yhteydessä mahdollisesti syntyvistä kustannuksista lue lisää kohdasta "Peruuttamisoikeus". Vähennät hyvitetyn summan alkuperäisestä laskusta ja maksat loput. Maksamiseen käytetään Svean alkuperäisessä laskussa olevia tietoja.

Jos eräpäivä on lähestymässä etkä ole saanut tietoja luotosta Svealta, on tärkeää, että otat yhteyttä Sveaan, jotta et saa muistutusmaksuja ja / tai perintävaatimuksia. Myymme laskut Svealle, emmekä voi sen vuoksi jatkaa niitä itse. Laajennus voidaan tehdä myös itse Svean sovelluksen kautta.

Yksityinen politiikka

Kun teet tilauksen kanssamme, annat henkilökohtaiset tietosi. Rekisteröitymisen ja tilauksen yhteydessä hyväksyt, että tallennamme ja käytämme tietojasi liiketoiminnassamme kanssasi tehdyn sopimuksen täyttämiseksi. Henkilötietolain mukaan sinulla on oikeus saada tietoja, jotka olemme rekisteröineet sinusta. Jos tiedot ovat virheellisiä, puutteellisia tai merkityksettömiä, voit pyytää tietojen korjaamista tai poistamista. Ota siinä tapauksessa yhteyttä meihin sähköpostitse.

 

Rahti

Tilattu materiaali lähetetään yleensä ensimmäisenä arkipäivänä tilauksen jälkeen, ellei toisin ole sovittu. Toimitusaika vaihtelee tuotteen koon ja toimituspaikan mukaan.
Toimitusaika voi ylittyä, jos tuote lähetetään tehtaalta.

Kaikki yli 20 kg painavat paketit toimitetaan kotiisi. Ennen kotiinkuljetusta saat kuljetusyritykseltä tietoja toimituksesta. Paketit, jotka painavat alle 20 kiloa ja jotka täyttävät agenttitoimitukset, toimitetaan lähimpään toimituspisteeseen. Sinulle ilmoitetaan, että tuote on matkalla luoksesi. Teemme yhteistyötä kaikkien suurimpien huolitsijoiden ja varustamojen kanssa, joissa yhdessä varmistamme, että tavarat saapuvat kotiisi. Yritämme lähettää tuotteen aina samana päivänä tai seuraavana päivänä tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Suurempien tilausten osalta tilaus voidaan jakaa useisiin toimituksiin tai paketteihin. Näin tapahtuu erityisesti silloin, kun tilaus sisältää useiden valmistajien tuotteita. Jos sinulla on kysyttävää jaetusta toimituksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Jos et ole käytettävissä tilauksen purkamisen yhteydessä, sinulta veloitetaan aiheutuneet kustannukset. Tämä koskee myös paketteja, jotka toimitetaan jakelupisteeseen ja joita ei noudeta. Sinulta veloitetaan palautuskustannukset luvun "peruuttamisoikeus" mukaisesti. Sama pätee, jos teet ilmoitetun peruutuksen pyydetystä toimituksesta, sinulta veloitetaan aiheutuvat lisäkustannukset.

Kaikkiin toimituksiin sovelletaan kuljetusta tontin rajalle ajettavalla tiellä, ellei toisin mainita. Jos asut kerrostalossa, tavarat toimitetaan portille.

Tavarat vastaanotettuaan ne on tarkastettava huolellisesti ennen toimituksen vahvistamista. Jos pakkauksessa tai tuotteessa on näkyviä vaurioita, se on merkittävä rahtikirjaan ennen sen kuittaamista. Tämän tarkoituksena on saada asiakkaana korvausta kuljetusvaurioituneista paketeista.

Näkyvien tavaravaurioiden tapauksessa, joita ei ole luettelossa rahtikirjasta, vahingoista ei makseta korvausta, koska varustamot vaativat luetteloa tällaisen vahingon sattuessa. Sinulla on myös mahdollisuus kieltäytyä vastaanottamasta toimitusta ja ilmoittaa asiakaspalveluumme uuden tuotteen lähettämisestä.

Varustamo ei toimittaa tavaroita, vaan kuitti asiakkaalta tai asiakkaasta vastaavalta vastaanottajalta. Tämä tarkoittaa, että olet vastuussa siitä, että sinulla on joku, joka voi vastaanottaa ja tunnustaa tavarat toimituksen yhteydessä. Jos et ole itse kotona vastaanotossa, on hyvä jättää henkilötodistuksesi toiselle henkilölle, joka kuittaa toimituksen.

Tilausta ei vastaanotettu / puomi ajettu

Jos et ole käytettävissä tilauksen purkamisen yhteydessä, sinulta veloitetaan ns. Maksullisesta ajamisesta aiheutuvat kustannukset. Paketeista, jotka toimitetaan toimituspisteeseen ja joita ei ole lunastettu, veloitetaan palautuskustannukset peruutusoikeuden alla olevan taulukon mukaisesti.

Terminaalivuokra

Jos et ota vastaan kotiinkuljetusta 5 päivän kuluessa ilmoituksesta, sinulta veloitetaan ylimääräinen käsittelymaksu 19,9 euroa päivässä ja lähetys.
 

Toimitusosoitteen muutos

Kun tuote on poistunut varastosta, toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Siksi on erityisen tärkeää tarkistaa, että toimitusosoite on täysin oikea ennen tilauksen toteuttamista ja hyväksymistä.

Toimitus saarille

Jos haluat toimitettavasi saaristosaarelle tai saarille, joilla ei ole siltayhteyttä, toimitamme tilauksen vahvistuksen hinnan mukaan kiinteään osoitteeseen mantereella. Asiakas voi varmistaa, että toimitus vastaanotetaan tähän osoitteeseen, ja järjestää sitten kuljetukset saarelle. Jos haluat toimituksen suoraan saarelle, ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi hintatiedot.

Peruuttamisoikeus

Kuluttaja Yksityishenkilöille sovelletaan kuluttajaostolakia sekä etämyynti- ja kodilain lakia. Etä- ja kotimyyntilain mukaan asiakkaalla on oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamatta mitään erityistä syytä. Peruutusoikeuteen vedotessaan asiakas on vastuussa palautuksesta.


Etäsopimuksista ja toimitilojen ulkopuolella tehdyistä sopimuksista annetun lain (2005: 59) mukaan joukko säännöksiä rajoittaa peruuttamisoikeuden käyttöä. Peruuttamisoikeutta ei sovelleta sopimuksen 11 §: n 4 momenttiin, jossa viitataan: "tuotteeseen, joka voi nopeasti pilata tai tulla liian vanhaksi". Lain 5 §: n mukaan peruuttamisoikeutta ei sovelleta, jos sopimus koskee: "tuotetta, joka on tarkoitus valmistaa tai muuttaa olennaisesti kuluttajan erityisten toiveiden mukaan tai jolla muuten on oltava selkeä henkilökohtainen kosketus". Esimerkiksi tavarat, jotka valmistetaan tilauksesta ja räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaan.


Jos haluat peruuttaa ostoksen, siitä on ilmoitettava Rörfokukselle 14 päivän kuluessa.

Ilmoitus toivotusta palautuksesta tehdään yhteydenottolomakkeemme kautta, se löytyy kohdasta "Ota yhteyttä". Merkitse selvästi tilausnumero ja palautettavat tuotteet.

Jos haluat peruuttaa ostoksen, jonka toimitusta et ole vielä saanut, sinua voidaan veloittaa tilauksestasi liittyvistä Rörfokuksesta aiheutuvista kustannuksista, enintään sama summa kuin paluulähetys.


Asiakkaalla on oikeus tarkistaa tuote ennen palautusta. Tutkimus on tehtävä varoen, eikä se saa olla laajempaa kuin on tarpeen.Jos tuotetta on käytetty tai asennettu, palautusoikeus ei ole enää voimassa. Jos tuotetta on käsitelty enemmän kuin on tarpeen sen toiminnan tai ominaisuuksien määrittämiseksi, Rörfokus veloittaa asiakkaana tuotteen arvon alenemisesta. Tämä koskee myös pakkausta. Tuote palautetaan kokonaisena alkuperäispakkauksessa, jotta palautus voidaan hyväksyä.

Tuote on palautettava alkuperäisessä pakkauksessa, jotta palautus hyväksytään.
Huomioithan, että palautukset hyväksytään vain koko summan osalta, jos alkuperäinen pakkaus on hyväksytty.
Rörfokusilla on oikeus kieltäytyä palautuksista, jos tuote tai pakkaus ei ole enää täydellä hinnalla myyntikuntoinen.


Kun palautettu tuote on palannut Rörfokuksen varastoon, tuotteen ostomäärä palautetaan.
Palatuskuljetuksesta peritään lisämaksu.
Jos tuote on palautettu vahingoittuneena tai jos sitä on käytetty muulla tavalla, joten peruutusoikeutta ei voida soveltaa, palautettua tuotetta ei palauteta ja ostaja vastaa palautuskustannuksista ja mahdollisesta palautuksesta, jos tuotetta halutaan jälleen.
Rörfokus palauttaa maksun valitulla maksutavalla 10 työpäivän kuluessa tuotteen palauttamisesta varastoon.
Palatessaan asiakkaalta Rörfokukseen asiakas on vastuussa kuljetuksen aikana mahdollisesti syntyneistä vahingoista.
Joitakin poikkeuksia voi esiintyä, esimerkiksi palautettaessa suihkukaapit ja muut isot paketit.
Lähetä meille sähköpostia ja palautamme kustannukset.
Paketit sisältävät alle 20 kg painavat paketit, jotka lähetetään edustajan välityksellä.

Pakkauksista / kappaleista, joiden pituus on yli 140 cm, lisätään maksu pitkästä paketista, 25 euroa. Paketeille, joiden pituus + ympärysmitta on yli 3 metriä, sovelletaan kuormalavan palautuskustannuksia.

Palautustapa / Hinta € / Esimerkki tuotteesta

Paketit 25 € Käsisuihku pidike, wc-istuin, Hana

Katto-suihkusetti, Pyyhekuivain (pakkaus max. 140cm), Peilit 80x80 cm

Kappaletavara 125€ Pesuallas 50-80 cm
Puloikas Lava 200 €

Peilikaappi, Pesuallaskaappi max 80cm  leveä, Peili isompi kuin 80x80, Wc-istuin

Lava 250€

Suihkuovet, kylpyammeet ja liityvät tuotteet

kaikki tavarat jotka painavat yli 30 kg jne.

Jos lava lastataan yli 150cm korkeammalle, lisätään korkeasta tavarasta 100€ maksu.

Jos et ole tavattavissa tilauksen purkamisen yhteydessä, sinulta veloitetaan Rörfokuksesta aiheutuneet kustannukset. Tämä koskee myös paketteja, jotka toimitetaan toimituspisteeseen ja joita ei ole noutettu. Asiakkaalta veloitetaan jokaisen tuoteryhmän palautuskustannukset palauttamattomista paketeista. Tarkkailija säilytetään kutsun aikana.


Liikeyritys

Elinkeinonharjoittajalta ostettaessa sovelletaan ostolakia. Jos palautusoikeus myönnetään ostolain mukaisesti, palautuslähetyksen kustannusten lisäksi voidaan lisätä palautusoikeuden vähennykset, jotka ovat 20% tavaran arvosta.

Toimituksen viivästykset

Toimituksen viivästyessä sinulle ilmoitetaan aina, jos mahdollista. Toimitusviivästysten syitä ovat esimerkiksi silloin, kun toimittaja ei pysty täyttämään sitoumustaan Rörfokukseen. Jos toimitus viivästyy epätodennäköisessä tapauksessa, sinulla asiakkaana on oikeus peruuttaa osto ilmaiseksi.

Huomautus! Tämä ei koske tuotteita, joita ei ole varastossa ja jotka on valmistettu asiakkaan tilauksesta. Siinä tapauksessa, viive on luonteeltaan merkittävät.

Rörfokus ei korvaa ilmoitettuja toimituksen viivästyksiä.

Älä varaa työmiestä ennen kuin olet saanut ja tarkistanut tuotteen!

Valitus

Jos ostaja osoittaa, että toimitettujen tavaroiden laatu on jollain tavalla virheellinen, pyydämme asiakasta ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme varmistaa virheen ja korjata sen. Jos tuote vaihdetaan, ostajalla on velvollisuus palauttamaan väärät tavarat myyjälle. Valituksesta johtuvan tuoteen maksaa Rörfokus, mutta Rörfokuksella on oikeus tutkia todistettu virhe ennen takaisinmaksua. Älä varaa työläistä ennen kuin olet tarkistanut, että oikeat tuotteet on toimitettu ja ettei toimituksen aikana ole tapahtunut vaurioita.

 

 Kuljetusvahingoista 

Näkyvien tai piilotettujen vahinkojen sattuessa tarvitsemme mahdollisuuksien mukaan valokuvadokumentaatiota vahingoista.

Ota valokuvia sekä pakkauksista että tuotteen vaurioista ja lähetä nämä kuvat ja tilausnumero sähköpostitse osoitteeseen asiakasalvelu@rorfokus.fi. Kuljetusvahingoista johtuvien valitusten on oltava perillä 5 päivän sisällä tavaroiden toimittamisesta.

Näkyvien tavaravaurioiden yhteydessä siitä on ilmoitettava rahtikirjassa, jotta voimme korvata vahingot, joten älä koskaan allekirjoita toimitusta ilman tavaroiden luettelointia ja huolellista tutkimista. Sinulla on myös mahdollisuus kieltäytyä vastaanottamasta toimitusta ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tuotteen toimittamiseksi.

Jos jokin toimitetuista tavaroista on viallisia, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian, jotta voimme korjata vian. Väärin poimittuja ja virheellisiä tuotteita ei saa koota, jolloin ostajan katsotaan hyväksyneen toimituksensa. Tätä ei kuitenkaan voida soveltaa, jos olosuhteet tarkoittavat, että vasta asennetuun aikana voidaan nähdä, että kyseinen tuote on valittu väärin. Näissä tapauksissa korjaamme virheen.


Yhteystiedot
Rörfokus E-Handel AB
Gävle Brovägen 17
80293 Gävle, Ruotsi

Asiakaspalvelu: +358 272 492 50
Sähköposti: kundservice@rorfokus.se